0
Bez glutenu Przepisy Wegańskie

Pyry z wegańskim gzikiem i skwarkami z tofu

Pyry z wegańskim gzikiem i tofu

Pyry z wegańskim gzikiem i skwarkami z tofu to danie, które jadłam w jednej z Poznańskich restauracji. Pomimo tego, że spróbowałam wtedy wielu wegańskich dań to właśnie pyry podbiły moje serce. Musiałam ugotować je w domu! To zdrowa i pyszna propozycja na roślinny obiad. Zawiera dużo białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz składników mineralnych.

Pyry z wegańskim gzikiem i skwarkami z tofu

(2 porcje)

  • 500 g młodych ziemniaków
  • koperek

Wegański Gzik:

  • 100 g nasion słonecznika
  • sok z 1 cytryny
  • 2-3 łyżki napoju sojowego / wody
  • Pieprz i sól

Skwarki z tofu:

  • kostka wędzonego tofu
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • cebula
  • łyżeczka majeranku

Przygotowanie:

Nasiona słonecznika zalej na noc zimną wodą lub zalej je wrzątkiem na 30 minut.

Ziemniaki wyszoruj i ugotuj w mundurkach.

W międzyczasie pokrój tofu i cebulę w drobną kosteczkę. Na rozgrzanej oliwie podsmaż cebulę oraz tofu na złoty kolor. Na koniec dodaj majeranek, sól i pieprz. Smaż jeszcze chwilę.

Odsącz z wody nasiona słonecznika. Zblenduj je za pomocą malaksera z końcówką S z dodatkiem soku z cytryny, napoju sojowego, soli oraz pieprzu. Twarożek powinien być dosyć kwaśny.

Ugotowane pyry podawaj z wegańskim gzikiem oraz skwarkami z tofu.

Pyry z wegańskim gzikiem
Pyry z wegańskim gzikiem

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi przepisami zaobserwuj mnie na instagramie 🙂

Aby ułatwić Ci ograniczenie mięsa na co dzień stworzyłam Roślinnego ebooka. Znajdziesz w nim:

  • Praktyczne informacje na temat diety roślinnej i jej wpływu na zdrowie
  • 50 przepisów na śniadania, małe oraz duże dania, słodkości i napoje
  • Wartości odżywcze każdego posiłku (ilość kcal, białka, tłuszczu i węglowodanów)
  • GRATIS: Tygodniowy jadłospis (1800, 2000, 2200 i 2400 kcal) na bazie przepisów z ebooka
domowa tortilla z tofu
Sprawdź moje ebooki!

Sprawdź także

Brak komentarzy

    Leave a Reply