0
Darmowe jadłospisy dieta

Tygodniowy jadłospis 2500 kcal (wegański) WYZWANIE ROŚLINNE

Pokazując wam moje zakupy spożywcze na instastory zauważyłam jak mało jem warzyw i jak monotonna stała się moja dieta. Pomyślałam, że czas na nowe wyzwanie, które wniesie trochę świeżości do moich codziennych posiłków.

Publiczna deklaracja, jest dla mnie największą motywacją. Dlatego zapraszam was do wspólnej zabawy w kuchni! Ja po raz pierwszy w życiu będę trzymała się rozpiski od dietetyka, więc będzie to na pewno ciekawe przeżycie. Ty możesz trzymać się jadłospisu razem ze mną lub wykorzystać przepisy które cie zaciekawią.

Mam dla was nowy, tygodniowy jadłospis wegański. Większość przepisów w tym jadłospisie jest dla mnie nowa. Przepisy znalazłam na moich ulubionych blogach wegańskich czyli Jadłonomia i Ervegan.

WYZWANIE ROŚLINNE – zasady zabawy: 

  • Przez tydzień nie jemy żadnych produktów zwierzęcych.
  • Bawimy się w kuchni, eksperymentujemy i szukamy nowych przepisów oraz inspiracji.
  • Publikujemy nasze posiłki na instagramie z hashtagiem #wegeowsiana

2500 kcal – czy to nie za dużo?!

Dieta to nie tylko redukcja masy ciała. Dieta to nasz sposób żywienia. Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie i chcesz osiągać coraz lepsze wyniki w sporcie jaki uprawiasz – musisz jeść. Jeśli cały czas utrzymujesz ujemny bilans kaloryczny (jesz mniej niż twój organizm potrzebuje) możesz zapomnieć o postępach na treningu. Ja obecnie jem 2800-3000 kcal, ponieważ chcę poprawić moje wyniki w podnoszeniu ciężarów. Nie zapominajmy jednak, że każdy z nas jest inny, mamy inny wzrost, masę mięśniową, inny tryb życia oraz aktywność fizyczną. Taka kaloryczność diety będzie odpowiednia dla osoby, która trenuje 3-4 razy w tygodniu, waży ok 60 kg i chce utrzymać swoją obecną wagę.

TYGODNIOWY JADŁOSPIS 2500 KCAL DO POBRANIA 

WSKAZÓWKI:

  • Jeśli 2500 kcal to dla ciebie za dużo – omiń jeden posiłek w ciągu dnia.
  • Jeśli nie chcesz kupować tylu rodzajów orzechów – zdecyduj się na jedne, ulubione.
  • Żeby jadłospis był bezglutenowy możesz używać bezglutenowego chleba, płatków owsianych i makaronu.
  • W jadłospisie jest wiele przypraw tj. płatki drożdżowe, czarna sól, papryka wędzona. Kuchnia roślinna jest pyszna, jeśli jest odpowiednio doprawiona. Warto zaopatrzyć się w te przyprawy.

Tygodniowy jadłospis 1800kcal do pobrania (poprzednia wersja)

 Jeśli podoba ci się moje podejście do odżywiania, ale potrzebujesz indywidualnego podejścia napisz do mnie: owsiana.kontakt@gmail.com

Sprawdź także

  • Reply
    Elżbieta Katarzyna
    12 maja 2018 at 12:11

    Cześć!!
    Bardzo podoba mi się ten jadłospis i chętnie bym go wypróbowała. Chce jednak zrzucić kilka kg wiec 2500 kcal to za dużo, myślę że 1800 kcal byłoby spoko (biegam 3-4razy/tydzień po ok 1h).
    Napisałaś, że jeśli chcemy zmniejszyć kaloryczność to można pominąć jedno danie, ale dla mnie 4 posiłki to za mało bo jestem głodna co 3-3,5h.
    Pytani co lepiej zrobić: przygotować wszystkie posiłki w proporcjach na 1800(nie przeszkadza mi przeliczanie wszystkich wag, lobię matmę 😉 ) czy wyrzucić jeden posiłek a drugi wybrany podzielić sobie na dwa razy? Pozdrawiam, za__orska

  • Reply
    Wioleta
    16 maja 2018 at 12:20

    Ja mam podobnie, wybrałam druga opcję- Drugie śniadanie dzielę na dwa razy, z kawą do i po południu jest w sam raz 😊 w ramach kolacji jem podwieczorek (bo jest gotowany na 2 dni ;-))

  • Reply
    Anonimowy
    16 maja 2018 at 21:57

    Ważąc jakieś 54kg, chcąc utrzymać wagę i niewiele ćwicząc nawet nie jestem w stanie tyle zjeść, choćbym się zmusiła 😀 Kaloriami raczej się nie przejmuję (bardziej interesują mnie wartości), ale zazwyczaj wychodzi mi 1400-1900 kcal. Chociaż jak ostatnio pilnuję się, żeby dobrze jeść to przynajmniej 1600. Natomiast w dzień, w którym dużo chodzę to wychodzi nawet 2100-2300. Nadal nie jest to 2500 kcal 😛
    A ponieważ waga mi się wcale nie zmienia, i ważę tyle (+/-2kg) od kiedy przestałam rosnąć (mam 20 lat) to mogę powiedzieć, że naprawdę zależy to od osoby. Jeśli nie wżera się fastfoodów, to tyle może wystarczyć 😉
    Choć jadłospis myśle, że spróbuję, bo wygląda dobrze – tylko zrobię z odpowiednimi ilościami 😉

Leave a Reply