0
Uncategorized

Bananowy budyń #sugarfree #glutenfree #guiltfree

Czekoladowa wersja mojego budyniu jaglanego tak bardzo przypadła wam do gustu, że przygotowałam wpis z kolejnym przepisem. Jest banalnie prosty w wykonaniu, a smakuje wyśmienicie. Jeśli lubisz banana na ciepło, to już wiesz co zrobisz jutro na śniadanie.

Ja taki budyń zazwyczaj jem na śniadanie, kiedy rano mam więcej czasu. Budyń i serial do idealne połączenie o poranku. Można też zrobić go wieczorem i włożyć do lodówki. Wtedy otrzymamy pyszny pudding, który można zabrać ze sobą do pracy albo szkoły.

Bananowy budyń

1,5 szklanki mleka
1/3 szklanki kaszy jaglanej
Mały, dojrzały banan
Kaszę jaglaną płukamy, żeby pozbyć się goryczki. Wrzucamy ja do gotującego się mleka. Gotujemy 15 min na wolnym ogniu. Banana zgniatamy widelcem i wrzucamy do garnka. Gotujemy jeszcze dwie minuty i odstawiamy na chwile, żeby kasza całkowicie zmiękła. Całość dokładnie blendujemy. Jeśli jest zbyt gęsty można dodać trochę mleka.
Podawać z orzechami albo pestkami. Genialnie smakuje z położoną na wierzchu kostką gorzkiej czekolady, która rozpuszcza się pod wpływem ciepła.

Sprawdź także

  • Reply
    Anonimowy
    8 lipca 2015 at 17:01

    Fajnie by było, jakbyś podawała orientacyjnie ilość makroskładników i kalorii. Chociaż od biedy można sobie policzyć. tak czy inaczej, świetne przepisy!

    • Reply
      Owsiana
      8 lipca 2015 at 17:08

      Nie jestem zwolenniczką liczenia kalorii, bo wiem jak szybko może obrócić się to w niebezpieczną obsesję. Mimo to postaram się następnym razem dodać makro, chociażby dla tych którzy trenują i to dbają 😉

Leave a Reply